Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Forældreinvolvering, sammenhæng og overgange

”Vi vil et helhedsorienteret og fagligt stærkt miljø, hvor børn, forældre og medarbejder oplever sammenhæng ved kontakt med alle dele af kommunens organisation. I Haderslev kommune arbejder vi ambitiøst og målrettet for at give alle børn og unge en opvækst, der sikre læring og danner grundlag for uddannelse og udvikling af hele, livsduelige mennesker med evnen til at sætte mål for sig selv.”[1]

I Haderslev kommune er udarbejdet en strategiplan, for hvordan vi skaber sammenhæng og helhed for alle børn og unges familie-, institutions- og skoleliv. Strategiplanen ser alle voksne såvel forældre, øvrige familiemedlemmer/netværk og fagpersoner omkring barnet som vigtige aktører, der i samarbejde sikrer, at barnet udvikler sig til et livsdueligt menneske.

Dit barn følges af fagpersoner med fokus på både det læringsmæssige, der sikrer barnets kundskaber, såvel som det personlige og sociale, der sikrer glæde og trivsel. Vi har tæt dialog med forældrene, så vi sammen udvikler barnets talenter og muligheder. Som forældre vil du derfor løbende blive inddraget i dit barns læring, samt rådgivet om hvordan du kan støtte op omkring dit barns læring.[2]

I 2015 besluttede Udvalget for børn og Familie, at der skulle udarbejdes ”intropakker” til forældre i børneuniverset med fokus på, hvordan vi bedst muligt understøtter forældrene i at skabe gode rammer for deres barns læring og udvikling derhjemme.


[1] ”Strategi for arbejdet med børn og unge … ” Haderslev kommune.

[2] Børneuniverset – fokus på sammenhængende læring – forældre vision.

Dokumenter

foærldreinvolvering og sammenhæng 21.pdf

Shape Created with Sketch.